Nejat Sucu

Kandidaat-raadslid

58 jaar

Almelo

Nejat Sucu (56) is al geruime tijd actief in de Almelose politiek en is daarnaast bestuurder bij Waterschap Vechtstromen.

Nejat woont sinds augustus 1980 in Almelo en komt oorspronkelijk uit Nevsehir in Turkije. Hij is getrouwd met Ayla en heeft twee kinderen, waarvan er één reeds het huis uit is. Hij werkt naast zijn bestuurstaken bij het Waterschap als pedagogisch medewerker in de gehandicaptenzorg.

De kernwaarden van D66 onderschrijft Nejat: sociaal en progressief liberalisme. Sociaal omdat iedereen recht heeft op een basiskwaliteit van leven ongeacht geaardheid of herkomst. Progressief omdat de wereld vraagt om toekomstgericht, innovatief denken en handelen. Omdat de wereldorde snel verandert zowel positief in kennis en wetenschap als negatief met betrekking tot de kwaliteit van de wereldleiders en de te snelle veranderingen in ons klimaat en de teruggang in de biodiversiteit. Liberaal: door vrijheid in gebondenheid. Elk mens heeft in principe recht op maximale keuzevrijheid en dat vraagt om een bescheiden overheid. Die vrijheid en onafhankelijkheid verkrijg je door iedereen zoveel mogelijk te laten participeren. Het hebben van een baan of onderneming moet daarom meer financiële vrijheid bieden dan een uitkering.

Nejat is een bekend gezicht binnen de Turkse gemeenschap in Almelo. “D66 verbindt ons allemaal en ik wil de komende jaren bruggen bouwen in de Almelo. Het is erg belangrijk dat iedereen meedoet en meetelt in een duurzame en harmonieuze samenleving”.

Nejat staat voor: “Een sociaal divers Almelo levert een sociaal sterk Almelo.”

Een sociaal divers Almelo levert een sociaal sterk Almelo.
- Nejat Sucu