Monique van Saane

54 jaar

Almelo

Monique van Saane (54) was tot en met de verkiezingen in maart 2018 bestuurslid voor de afdeling D66 Twente West (campagnecoördinator, tevens verantwoordelijk voor training, coaching en opleiding van talenten). Op 21 maart werd zij met voorkeurstemmen gekozen tot raadslid van de gemeente Almelo. Samen met Jaimi van Essen (raadslid te Losser) is zij voorzitter van de Twentse D66 fracties.

Sinds ze op deze wereld is, wordt ze uitgedaagd haar levenskracht in te zetten. Als behoorlijk zelfstandig en enig kind ging ze jong op zichzelf wonen en de “wijde wereld” in. Van directiesecretaresse tot directeur van haar eigen bedrijf is ze in het verleden commercieel bezig geweest samen met en voor anderen. Het D66 gevoel is haar met de paplepel ingegoten. Als ze Jan Terlouw ziet, ziet ze haar vader.

Inmiddels is wel duidelijk dat ze talenten heeft die ze in kan zetten om dingen voor anderen voor elkaar te krijgen, om te verbinden en om te motiveren. In testen en in de praktijk komt ze onder andere naar voren als strateeg met het vermogen het overzicht te bewaren. Na dit alles in een smeltkroes te hebben gegooid en meerdere malen te zijn gevraagd, kwam de conclusie dat deze vrouw voor D66 Almelo haar steentje wil bijdragen en daarmee haar geboortestad een beetje mooier wil maken.

Monique staat voor: “Bereikbare zorg, goede communicatie en meer inspraak.”

Bereikbare zorg, goede communicatie en meer inspraak.
- Monique van Saane