Jeroen Wiertz

Fractievoorzitter/Raadslid

39 jaar

Almelo

Jeroen Wiertz (38) is sinds 2008 actief betrokken bij D66 Almelo, sinds 2014 gemeenteraadslid en sinds 2015 fractievoorzitter. In de gemeenteraad houdt hij zich bezig met WMO, jeudgzorg, bijstand en kunst & cultuur.
Jeroen is geboren in Almelo, heeft rechten gestudeerd in Nijmegen en bij een notariskantoor gewerkt. Sinds 2009 werkt hij als redacteur bij Wolters Kluwer in Deventer.

Kansen voor alle Almeloërs, daar staat hij voor. Kansen voor een goed bestuur, kansen voor goed onderwijs, kansen voor goede en voor iedereen bereikbare zorg en kansen op een goede baan.

In veel opzichten gaat het goed met Almelo. De werkloosheid is gedaald, er wordt hard gewerkt aan een mooie binnenstad en er zijn veel evenementen. Maar er blijven ook uitdagingen. De werkloosheid is hoger dan in veel andere steden en de leegstand in de binnenstad is groot. Ook in Almelo krijgen we te maken met klimaatverandering en de gevolgen daarvan.

Het gaat beter met Almelo, maar helaas niet met iedereen. Als gemeenteraadslid ziet Jeroen te veel mensen die niet kunnen meedoen, bijvoorbeeld omdat ze niet de juiste opleiding hebben, of omdat ze het slachtoffer zijn van arbeidsdiscriminatie. Omdat in onze openbare ruimte nog te weinig rekening wordt gehouden met mensen met een lichamelijke beperking. Omdat passende zorg niet altijd vanzelfsprekend is. Omdat te veel mensen te kampen hebben met armoede en schulden. Iedereen verdient gelijke kansen!

Meer van Jeroen Wiertz
D66 krijgt het voor elkaar