woensdag 7 maart 2018

Campagnebus naar Almelo!

D66-senatoren Backer en Rinnooy Kan per bus naar Almelo

Voormalig voorzitter van de Sociaal Economische Raad (SER) en D66-senator Alexander Rinnooy Kan komt op 15 maart per bus naar Almelo. In het kader van de Gemeenteraadsverkiezingen 2018 toert de D66-promotiebus die dag in zes tussenstops van Delft naar Enschede. Rinnooy Kan wordt vergezeld door mede-Eerste Kamerlid Joris Backer, ook van D66. Samen ondersteunen zij in een korte flyeractie op het plein voor Station Almelo de campagne-inspanningen van de lokale D66-afdeling. De D66-promotiebus staat op donderdag 15 maart van 18:00 uur tot 18:45 uur voor de hoofdingang van Station Almelo.

Bustour D66
De campagnebus van D66 rijdt van 23 februari tot en met de verkiezingsdag op 21 maart door het hele land. Overal stappen bekende en minder bekende D66-leden in om campagne te voeren voor de Gemeenteraadsverkiezingen.

Rinnooy Kan en Backer
Alexander Rinnooy Kan (1949) is sinds 2015 lid van de Eerste Kamer namens D66. Hij is tevens hoogleraar economie en bedrijfskunde aan de Universiteit van Amsterdam. Van 2006 tot 2012 was hij voorzitter van de SER. Joris Backer (1953) is sinds 2011 lid van de Eerste Kamer voor D66. Backer was onder meer advocaat en bedrijfsjurist bij Shell en Luchthaven Schiphol. Tot zijn senaatsportefeuilles horen Europa, Financiën en Justitie.